برای مشاهده عکسها بر روی لوگوی 360 درجه کلیک کنید
 


 

شیرین اتحادیه

 آدم ها

نمایشگاه انفرادی شیرین اتحادیه با عنوان آدم‌ها، دیروز، امروز و همیشه.

شیرین اتحادیه تحصیلات خود را در پلی تکنیک ثاوت بانک لندن و سپس مدرسه لوور پاریس به پایان برد.

 او  در سال ۱۳۵۸ کتاب آزاد را در تهران افتتاح نمود. نمایشگاه قبلی وی با عنوان در غیاب آدم‌ها در گالری شیرین برگزار شده است و این بار آدم‌ها، دیروز، امروز و همیشه
ویکتوریا لَتیشوا می‌گوید: شیرین اتحادیه از طریق رنگ‌های گامای ماورایی روی بوم‌هایی به‌اندازه ابر، ما را با احساسات غیرمنتظره روبرو می‌کند. این هنرمند با ایده‌ای از جهان انتزاعی و با قصد گشودن یک راز مرموز حقیقت مطلقی را ارائه می‌دهد که  وابسته به او و مخاطبان است. آثار هنری او زنانه و قوی است و قلمرو حرکتی ابدی را آشکار می‌کند - حرکت  زندگی مانند وزش باد در یک دشت یا حرکت کاروانی که به قطب دیگری مهاجرت می‌کند. احساسات غیرمنتظره در هر حرکتی مشهود است؛ غم، اندوه یا مالیخولیا، یا استقبال از هر احساس دیگری از خلقت انسان بازی بین تکنیک‌ها و رنگ‌های لطیف ما را به سمت ابت معنوی که در هر موجودی وجود دارد سوق می‌دهد. نقاشی شیرین اتحادیه باعث می‌شود مخاطب زندگی را ستایش کند
شیرین اتحادیه در باره این نمایشگاه می‌گوید: ‌نقاشی آدم‌ها در این نمایشگاه را باید خودتان نگاه و حس‌تان را نسبت به آنها تجربه کنید.  در بیشتر تابلوها آن‌ها کنارهم هستند و از هم بیگانه

 

 

حسین ایراندوست مثدم

دلشدگان

حسین ایراندوست مقدم در آبان ۱۳۵۷ و در بحبوحه انقلاب از مادری ایرانی و پدری دورگه‌ی ایرانی-چینی به دنیا آمد. پدربزرگ او که مهندسی چینی بود در زمان سلطنت رضاشاه به ایران آمد و کارخانه‌ی چای لاهیجان در گیلان را تأسیس کرد. او هیچ‌وقت ایران را ترک نکرد، همسرش ایرانی بود و ایران را مانند وطن اول خود پذیرفت
حسین ایراندوست نقاشی را از سن کودکی آغاز کرد و در سن چهارده سالگی زمانی که به مدرسه‌ی راهنمایی می‌رفت کار طراحی گرافیک را آغاز کرد. بعد‌ها فراگیری نقاشی زیر نظر رحیم نوسیِ، یکی از برترین نقاشان واقع‌گرا در ایران را شروع کرد. او فارغ‌التحصیل رشته نقاشی در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد است
همانند دیگر نقاشان جوان او سبک‌های مختلفی را در نقاشی تجربه کرد و از نقاشی واقع‌گرایانه به سبک مخصوص خود رسید که ترکیب مینیمالیسم مبتنی بر گرایش او به فرهنگ پدربزرگش از سرزمین چین و هم‌چنین سادگی فلسفه‌ی عرفانی مشهور شاعرانی مانند عطار و مولوی است. ترکیب این دو جهان‌بینی متفاوت که شباهت‌هایی هم دارد، در مجموعه‌ی غوغای عشق‌بازان به‌وضوح دیده‌می‌شود
استفاده‌ی حداقل از رنگ با وضوح بسیار و حرکات سیال درویشان در حال رقص، به ما تصویری از دو فرهنگ باستانی می‌دهد که به نتیجه‌ی فلسفی مشابهی رسیده‌اند و آن سادگی، زهد و دوری از مادی‌گرایی است
از طریق پراکندگی نامنظم خلوص و بی‌طرفی رنگ سفید و استفاده‌ی کمتر از رنگ سیاه با دیگر رنگ‌های تیره، تأثیر فرهنگ باستانی چینی تحت عنوان یین و یانگ در کارهای این هنرمند مشهود است. در فرهنگ باستانی زرتشتی هم این تعامل بین سیاه‌وسفید، خیر و شر، نور و تاریکی نقش کلیدی دارد و صدها سال است به شکل استعاری در شعر هم به‌کاربرده می‌شود
برخی از کارهای حسین ایراندوست با استفاده از حرکات مداوم کاردک یا قلم‌مو در طی چندین مرحله و لایه اجرا شده است. او همچنین از ویژگی‌های بصری دیگری مانند مهر استفاده می‌کند که از عناصر مهم ترکیب‌بندی است. خیلی از این مهرها معانی مختلفی دارند، برخی صرفاً نام هنرمند و برخی ارجاعاتی استعاری به مفاهیم فلسفی و استعاری است

 

 

 

 


طبقه اول         

 

 

 

 

 

 

                                                    طبقه دوم

          

 

 


نمایشگاه های گذشته